poniedziałek, 19 kwietnia 2010

Polski my naród



Polski my naród! Polski lud!
Królewski szczep Piastowy!
I jest jak zwykle. Wciąż się zmieniamy.
I zmian tych sobie zabrać nie damy!

Tacy jesteśmy, drodzy rodacy.
Dzisiaj na umór. Jutro do pracy.
Wczoraj śpiewamy głupie szlagiery.
Dziś my som inni. Dziś bohatery!

Wczoraj plujemy. Dzisiaj wielbimy.
Świat nie rozumie. My się dziwimy.
Świat nie rozumie tej naszej duszy.
A ona polska. Góry poruszy!

Nasza ci ona. Polska. Jedyna.
Wie o tym starzec. Wie i dziecina.
Dusza i czerep. Dwie polskie siły.
To widok gorzki. Widok niemiły!

11 komentarzy:

  1. Polski MY naród
    -słowiańska dusza,
    co czasem mierzi,
    a czsem wzrusza ...
    W NAS przecież płynie
    krew gorąca,
    nadmiarem uczuć
    buzująca!
    I raz w euforię
    popadamy,
    raz się boczymy,
    obrażamy...
    Bośmy kąpani
    w gorącej wodzie
    -dlatego Polak
    mądry po szkodzie...
    Ale ja jestem
    dumną Słowianką
    -nie plastikową
    zimną Germanką !
    A moja dusza?
    -może rubaszna
    melancholiczna,
    ale nie straszna!

    OdpowiedzUsuń
  2. Słowa Piotra Wysockiego w zakończeniu „Salonu warszawskiego” (Scena VII - III części "Dziadów" Adama Mickiewicza):
    "Nasz naród jak lawa
    Z wierzchu zimna i twarda, sucha i plugawa;
    Lecz wewnętrznego ognia sto lat nie wyziębi;
    Plwajmy na tę skorupę i zstąpmy do głębi."

    Mnie nie potrzeba tutaj patosu,
    słów potępieńczych, chwały, rozgłosu.
    Niechaj się każdy w pierś swą uderzy
    i niech z wadami swymi się zmierzy.

    OdpowiedzUsuń
  3. Pisałem 07.05.2009.
    "Nasz naród jak lawa!
    Z wierzchu zimna i twarda, sucha i plugawa".
    I w środku ta lawa także jest paskudna.
    Więc z polskim narodem rozmowa jest trudna!
    Kłótnie, waśnie i spory. I wzajemne boje.
    Polak prawo Kalego przyjął jako swoje!
    I nawet o rodzinie Polak ma przysłowie:
    Że najlepiej na zdjęciu! Każdy wam to powie!

    OdpowiedzUsuń
  4. Jednomyślność jest w PIS-ie,bo tam być musi i chwała Panu! Widać nie jesteśmy stadem baranów,każdy ma prawo do własnego zdania i mnie to cieszy...Kłóćmy się,gdy czas na to.

    OdpowiedzUsuń
  5. OGŁOSZENIE drobne: Zaginął bez wieści Jasiek Juhas! Ktokolwiek widział,ktokolwiek wie ..??
    bo tu brak równowagi damsko-męskiej...

    OdpowiedzUsuń
  6. Dopisek do ogłoszenia:
    Jaśku, odezwij się! Dziewczyny tęsknią! :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Nie wiem, jak tam Twoja dusza.
    Ale wiem, jaka jest dusza warszawska.
    Oglądam.

    OdpowiedzUsuń
  8. To duża wina mediów,bo wczoraj wszyscy byli w amoku ,a dzisiaj ????

    OdpowiedzUsuń
  9. Jestem, jestem cały czas z Wami,
    ale nie potrafię pisać, jestem
    zdruzgotany psychicznie i wolę milczeć.
    Szczerze pozdrawiam i życzę
    dobrego wieczoru :)

    OdpowiedzUsuń