piątek, 16 kwietnia 2010

Tulipan "Maria Kaczyńska"



Na jesieni 2008 r. kupiłam maleńką cebulkę tulipana, odmiany wyhodowanej przez holenderskiego ogrodnika specjalnie dla Pani Marii Kaczyńskiej. Cebulka ma certyfikat autentyczności o nr 02436. Na wiosnę 2009 r. zakwitł nieśmiały kwiat. Wczoraj zauważyłam pierwszy, mały pąk.
Chronię tę roślinkę jak oka w głowie.

Patrzę na ciebie kwiatku maleńki
i szepczę tobie słowa podzięki.
Przetrwałeś zimę długą i srogą,
teraz rozkwitasz biało-kremowo.

Ty upamiętniasz mi Wielką Damę,
Jej mądre słowa wypowiedziane.
Kruchość z powagą Jej łączysz w sobie.
Uśmiech mi niesiesz w tej trudnej dobie.

4 komentarze:

  1. Mnie też żal bardzo.
    Został mi ten tulipan.
    Boję się, żeby mu się nic nie stało.
    Na razie otoczyłam go płotkiem z kory brzozy.

    OdpowiedzUsuń
  2. pięknie piszecie-wielbiciel z FP

    OdpowiedzUsuń
  3. Dziękuję bardzo.
    Może też coś spróbujesz napisać? :)

    OdpowiedzUsuń