czwartek, 15 kwietnia 2010

PANIE PREZYDENCIE!



Panie Ryszardzie herbu Jelita!
Co powiem komuś, gdy mnie zapyta?

Powiem o łagrach. O latach męki.
Gdy dookoła śmiertelne jęki.
Gdy się waliło. Gdy się paliło.
Gdy już wątpiło wszystko, co żyło.

I o Kołymie. O męki latach.
Powiem o knutach. Powiem o batach.
O celi śmierci. O samotności.
O krzyku dołów, gdzie polskie kości.

Powiem o wzgórzu Monte Cassino.
Gdzie strumień rwący krwi polskiej płynął.
Powiem o walkach. O Generale.
Powiem o ranach. Powiem o chwale.

Harcerzu Polski! Jak na Zawiszy
Polegaj na mnie. W zgiełku i w ciszy
Pamiętał będę. Byłeś ostoją
Dla moich bliskich. Byłeś i moją.

Te wszystkie lata. Góry. Doliny.
Upadki, wzloty, skutki, przyczyny.
Wolnej Ojczyźnie skarby zwróciłeś.
Dla Niej walczyłeś. I dla Niej żyłeś.

Wichry i burze Tobą targały.
Dziś do Ojczyzny tak Cię przywiały.
Cicho i skromnie tutaj spocząłeś.
Myśli o Polsce do grobu wziąłeś.

Stokrotne dzięki Polska Ci składa.
Za Twoje życie. Za trud nie lada.
Za poświęcenie. Za rany. Baty.
Za wypędzenie. Za kazamaty.

Cześć Ci i chwała za miłość kraju.
Dla Ciebie kwiaty. W grudniu i w maju.
Pokłon oddaję. I głowę schylam.
Kornie nad życiem Twym się pochylam.

Twego spokoju brak mi, Pielgrzymie.
Lecz Twoje czyny i Twoje imię,
Słowo Ci daję, będę pamiętał.
Pamięć o Tobie - to pamięć święta!

10 komentarzy:

  1. Jest rzeczą naprawdę niezwykłą, że ten tekst nie wszedł na portal tvn24.
    Próbowałem w 3 różnych miejscach.
    W sumie koło 15 razy.
    I nic.

    OdpowiedzUsuń
  2. Słuchałem Normana Daviesa.
    Mówił, że Brytyjczycy coś słyszeli o bliźniakach, o osobliwości tego zjawiska.
    I wtedy właśnie Kajdanowicz bardzo szybko zakończył rozmowę.
    Też ciekawostka.

    OdpowiedzUsuń
  3. Mnie się nie udało.
    Ale udało się ~kopistce na FSK o 0,40

    OdpowiedzUsuń
  4. I myślę,że jesteś zadowowlony,bo cel osiągniety! Może "kopistka" miała po prostu więcej cierpliwości??? Ja próbowałam na tvn24 zwykły tekst,jedna linijkę i też się nie udało...

    OdpowiedzUsuń
  5. no właśnie! widzę ,że tam też mnóstwo postów i jak wszędzie trzeba albo się zawziąść,albo rezygnować...

    OdpowiedzUsuń
  6. Rozumiem.
    Tylko myślę sobie, że gdyby organizatorzy uroczystości pogrzebowych pracowali jak ekipa z portalu tvn24, to trumny z ciałami pewnie leżałyby teraz gdzieś w rowie!

    OdpowiedzUsuń
  7. pewnie tak i zupełnie nie rozumiem! Nie wiem ,co tam sie dzieje,bo raz spróbowałam i dałam spokój...

    OdpowiedzUsuń
  8. Najważniejsze, że cel osiągnięty.
    A jakim wysiłkiem, to odrębna sprawa :)

    OdpowiedzUsuń
  9. Można i tak.
    Grunt - że będzie na Wawelu.
    Jak się tam dostał, to nie jest takie ważne.

    OdpowiedzUsuń