środa, 23 grudnia 2009

Śmiech

Śmieje się młody, śmieje się stary.
Śmieje samotny i śmieją pary.
Śmieje się pani i pan się śmieje.
Gdy nie ma śmiechu, to źle się dzieje.

Śmieje się często wesołek-matołek.
Śmieje się dziwnie chichotka-idiotka.
Z gracją się śmieje ta stara ciotka.
Taki radosny jest śmiech podlotka.

Jest śmiech pijacki i śmiech raniący.
I śmiech od Boga pokój czyniący.
Śmiech jadowity i obraźliwy.
I śmiech subtelny, i śmiech straszliwy.

Jest śmiech nerwowy i śmiech chóralny.
Śmiech bardzo sztuczny i śmiech tubalny.
Jest śmiech piskliwy i zaraźliwy.
Jest rechot chama, rechot kretyna.

A jak się śmieje śliczna dziewczyna?

Śmieje się czysto. Śmieje srebrzyście.
Aż drżą leciutko z uciechy liście.
Aż ptaki milkną i jej słuchają.
Siedzą cichutko. Nie przeszkadzają.

7 komentarzy:

  1. Uśmiechaj się na codzień,
    uśmiechaj się od święta,
    bo uśmiech czyni cuda,
    niech każdy to pamięta!

    Czy widzisz deszcz, czy słońce,
    niemowlę, czy też psinę,
    uśmiechnij się przepięknie
    uśmiechnij się dziewczyno.

    Uśmiechnij się chłopaku,
    do kałuż i do ptaków,
    do nieba, do obłoków,
    do wszystkich ludzi wokół.

    Wstałam dzisiaj raniutko
    Do pracy czas - szybciutko!
    Twój wierszyk przeczytałam,
    I już się roześmiałam!

    Naładowałam się pozytywnie :).
    Miłego, usmiechniętego dnia :)
    ewa*

    OdpowiedzUsuń
  2. To już ostatni dzień pracy przed świętami, ale wszyscy chcą wszystko na raz i szybko.
    I stąd taki młyn.
    Ale wierszyk bardzo ładny :)
    Pozdrawiam i uciekam :)
    ewa*

    OdpowiedzUsuń
  3. Wierszyk jest z lipca.
    Stąd - liście:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Śmiech to ponoć też zdrowie
    Prawie kazdy ci to powie
    A mnie się nie chce śmiać
    Ni cholery, urwał jego nać!
    Bo zdrowie gdy potrzebne
    Śmieje się głupio z ciebie.

    Sloneczka choć troszkę, proszę!:)
    Jasiek juhas

    OdpowiedzUsuń
  5. Wpadłam tylko na chwilkę "pożyczyć" Ci Stanisławie Wesołych Świąt i duuuuużo zdrowia w lepszym ( mam nadzieję) Nowym Roku
    anulka

    OdpowiedzUsuń
  6. Bardzo dziękuję:)
    Też życzę zdrowych i spokojnych Świąt i wszystkiego dobrego w następnym roku.

    OdpowiedzUsuń